Чому Росія зриває роботу “Зернової ініціативи”: пояснює експерт

Зараз через Босфор проходять на 5 суден за добу менше ніж у січні

Росіяни штучно зривають роботу “Зернового коридору”, формально продовжуючи працювати. Як наслідок, це впливає на підвищення ціни фрахту суден для українських аграріїв.


Про це на брифінгу у Медіацентрі Україна – Одеса розповів генеральний директор аграрної конфедерації Павло Коваль.


Росія бере список суден. Обирає для інспекцій судна, які підійшли в чергу у Босфорі пізніше, яких не замовляла українська сторона. І доглядають судна цілий день, а не півтори години. Таким чином, через коридор за добу проходять 1-2 судна, а не 6-7, як було в січні 2023, – зазначає експерт.


За словами його словами Росія розуміє, що “Зерновий коридор” є важливим механізмом для експорту української агропродукції, тому роботу цієї ініціативи зривають навмисно. На жаль, ця стратегія має наслідком підвищення ціни фрахту суден, що негативно впливає на українських аграріїв.


Росіяни розуміють, якщо до портів не пустити декілька тридцятитисячних танкерів під завантаження соняшниковою олією, то вони зупинять два-три українських заводи по переробленню олією. І тоді треба звільняти людей, тоді й в Україні падає ціна на соняшникову олію, – додав Павло Коваль.


Через штучні перепони, українські аграрії зазнають збитків, оскільки не можуть продавати свою продукцію за вигідними цінами через припинення роботи “Зернового коридору”. Внаслідок зниження темпів його роботи в Україні, вже декілька тижнів спостерігається тенденція до зниження цін на агропродукцію.


Переробник закупив в Україні соняшник 10 днів тому по одній ціні, виробив олію. А тепер він місяць чи два стоїть у черзі та не може відправити цю продукцію. В нього зривається контракт, він платить шалені штрафи. І ціни вже змінилися. Наприклад, в Індії ціни на олію росіяни вже “обвалюють”. Тому навіть якщо зерновий коридор після таких складних переговорів і запрацює, ціна фрахту для українських переробників буде зростати, — розповів гендиректор.


Нагадаємо, що протягом 40-ого тижня роботи "зернового коридору" з 1 по 7 травня було експортовано 404,0 тис. тонн агропродукції через морські порти Одеської області. Ця цифра на 10% менше, ніж за попередній тиждень.

Читайте також