Бездіяльність Одеської міської ради: прокуратура виграла Верховний суд України
У 2003 році Хаджибейську дамбу визнали аварійною
Верховний суд України ухвалив рішення на користь прокуратури Одеської області, яке зобов'язує Одеську міську раду взяти на облік дамбу Хаджибейського лиману. Протягом тривалого періоду прокуратура боролася у судах за визнання бездіяльності місцевих органів влади у питанні правового статусу важливої гідротехнічної споруди, яка забезпечує захист міста від повеней та виконує важливі функції для місцевих підприємств і жителів.
Водні об'єкти, такі як дамба Хаджибейського лиману, є ключовим елементом екосистеми і гратимуть важливу роль у забезпеченні стабільності довкілля та життєвого простору для місцевого населення. Рішення суду наголошує на необхідності належного управління та фінансування для збереження технічного стану споруди та запобігання екологічним катастрофам.
Зараз Одеська міська рада має виконати встановлені судом процедури з реєстрації дамби як комунального майна, що є критичним кроком для забезпечення її подальшого ефективного управління та експлуатації.
Ухвалюючи відповідне рішення Верховний суд наголосив, що з метою уникнення загрози заподіяння шкоди інтересам держави у сфері запобігання виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних з неналежною експлуатацією гідротехнічної споруди, саме Одеська міська рада зобов’язана вживати дії, спрямовані на визначення правового статусу дамби, – йдеться в повідомленні.
Ремонт Хаджибейської дамби
Перший тендер на ремонт Хаджибейської дамби виграла фірма "Ростдорстрой" ще у 2021 році. На це муніципальне управління капбудівництва тоді виділило 26,7 мільйона гривень, але спроба так й не реалізувалася. В листопаді 2022 року договір розірвали.Вже згідно з тендером, у 2023 році на це планують витратити 62, 4 мільйони гривень. Тож з 2021 року ціна на ці роботи зросла на понад вдвічі.
Ремонт дамби на Хаджибейському лимані є критично важливим, оскільки може статися прорив, який загрожує затопленням Одеси на площі 23 км кв. Конкретно, будуть затоплені Пересип, залізнична гілка та більше півсотні підприємств. У 2000-х роках дамбу підсилювали будівельним сміттям, а 2003 року її визнали аварійною. Стан дамби особливо погіршився після негоди у лютому 2020 року та зливи влітку 2021 року. У останньому випадку ситуація могла призвести до трагедії, оскільки рівень води піднявся до критичної позначки.