Вантажообіг Дунайських портів став рекордним минулого року
Це повʼязано з тимчасовим припиненням експорту з портів Великої Одеси
Голова “Адміністрація морських портів України” Юрій Литвин під час підсумкової зустрічі команди Міністерства з головами дипмісій та громадськістю розповів про основні результати роботи над розвитком портів Дунайського кластеру. Про це повідомили в Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України
“В умовах нестабільної безпекової ситуації в Чорному Морі Дунайські порти лишилися одним з найбільш надійних експортних шляхів. Саме тому велика частка зусиль була спрямована на оптимізацію роботи цих портів”, – зазначив Юрій Литвин.
Так, за минулий рік вдалося досягти рекордних результатів – через порти Дунаю пройшло понад 29 мільйонів тонн вантажів. Це приріст у майже 6 разів порівняно з довоєнним періодом. Також кількість суднозаводів збільшилася вдвічі – 13 045 одиниць порівняно з 8 944 у 2022 році.
“Спільно з бізнесом у 2023 році АМПУ запустили 23 точки перевалки, реалізуємо ще 15 таких інвестиційних проєктів у портах Ізмаїлу та Рені. Протягом 2022-2023 років виконано експлуатаційне днопоглиблення в обсязі 3,33 мільйона кубічних метри що допомогло суттєво збільшити кількість прохідних судів. Збільшена чисельність лоцманського складу. У порту Рені біля причалів одночасно розміщувались 22 морських судна і 40 барж”, - наголосив голова АМПУ.
У пріоритетах на 2024 рік Юрій Литвин окреслив:
- Підтримка паспортних глибин морських портів України;
- Цифровізацію процесів у портах Дунаю, об’єднання їх в одну спільну диспетчерську систему з портами Великої Одеси;
- Технічне забезпечення лоцманів та оновлення систем моніторингу руху суден;
- Виконання ремонтів автошляхів та залізничних колій;
- Міжнародне співробітництво в рамках RDNA 3;
- Розвиток українського морського коридору, розширення номенклатури вантажів що обробляються у портах.