Як ветеранам та їхнім родинам отримати житло: покрокова інструкція
В першу чергу, житловою площею забезпечуються учасники бойових дій та учасники війни, які потребують поліпшення житлових умов. Позачергово – особи з інвалідністю внаслідок війни та прирівняні до них, а також сім'ї загиблих (померлих) ветеранів.
За результатами опитування, проведеного Українським ветеранським фондом, 29,2% ветеранів потребують власного житла, а ще 26,5% — поліпшення житлових умов. Юристи фонду пояснили, хто з ветеранів та їхніх сімей може претендувати на отримання житла. Як отримати житло повідомили в Одеській міській раді.
Хто має право на покращення житлових умов
До осіб, які потребують поліпшення житлових умов, належать:
Забезпечені жилою площею нижче за встановлений рівень.
Проживають у приміщеннях, що не відповідають санітарним і технічним вимогам.
Хворіють на тяжкі хронічні захворювання, які унеможливлюють спільне проживання з сім'єю.
Проживають за договором піднайму або найму в будинках державного, громадського житлового фонду чи житлово-будівельних кооперативів.
Проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) у приватних будинках або квартирах.
Проживають у гуртожитках.
Проживають в одній кімнаті по дві і більше сім'ї або особи різної статі старше 9 років (крім подружжя).
Внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та члени їхніх сімей, а також члени сімей загиблих.
Як стати на квартирний облік
Перший крок – звернутися до виконавчого комітету районної, міської, селищної або сільської ради за місцем проживання або роботи (до підприємств, установ, організацій, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво).
Необхідні документи:
Заява про взяття на квартирний облік (підписана членами сім'ї, які разом проживають).
Довідка з місця проживання про склад сім'ї та реєстрацію місця проживання.
Копія посвідчення УБД/особи з інвалідністю внаслідок війни/учасника війни.
Копії паспорта та ідентифікаційного коду.
Для учасників бойових дій – довідка про участь у бойових діях.
Для осіб з інвалідністю після війни або учасників війни – копії посвідчень.
Довідка про пільги.
Для ВПО – копії довідок про перебування на обліку.
Акт обстеження житлових умов.
Висновок лікарсько-консультативної комісії про наявність тяжкої форми хронічного захворювання.
Довідка про невідповідність жилого приміщення встановленим нормам.
Копія договору піднайму/найму жилого приміщення.
Копія технічного паспорта квартири або будинку.
Куди звертатися із заявою
До виконавчого комітету місцевої ради, через сервісні центри ЦНАПу або поштовим зв'язком.
До сільського голови (якщо виконавчий орган сільської ради не утворено).
За місцем проживання або перебування ВПО на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб до адміністрації підприємства, установи, організації чи громадського об'єднання за місцем роботи.
Ветеран отримає довідку про взяття на квартирний облік або повідомлення про відмову. Причиною відмови може стати неповний пакет документів або відсутність потреби в поліпшенні умов. Рішення про відмову можна оскаржити в адміністративному суді.
Юридична консультація: Щоб отримати безоплатну юридичну консультацію від юристів Українського ветеранського фонду, залиште звернення у формі на сайті Veteran Fund.