В'ячеслав Чухно: про тонкощі успішної роботи паливного терміналу «Євротанк-2»
Без Одеського НПЗ паливний ринок півдня України став біднішим, але з'явилися можливості для нових гравців
Згідно з даними моніторингу споживання та розвитку ринку моторних палив України, проведеного OilNews, було помічено сплеск активності вагонів-цистерн на залізничній станції Одеса-Західна, які мають відношення до підприємства ТОВ "Інтерім-Сервіс". Про це повідомляє видання "Інформатор".
За інформацією джерела, це підприємство ще відоме під назвою "Євротанк-2". Зазначається, що щомісячний оборот палива становив понад 25 тисяч тонн, і це дворазове зростання, якщо брати до уваги періоди останніх років. Співвласник ТОВ "Інтерім-Сервіс" (Євротанк-2) В'ячеслав Чухно розповів, як працює паливний термінал.
"25 квітня 2001 року наше підприємство ТОВ "Інтерім-Сервіс" уклало договір з КП "Міжнародний аеропорт Одеса" про оренду складу ПММ, що знаходиться на балансі аеропорту, загальною ємністю паливного парку 15 тис. тонн, який розташований за два кілометри від КП. Договір було укладено до 15 липня 2042 р. Нагадаю, що Одеський аеропорт був заснований у 1924 році, а ось старт експлуатації складу ПММ бере відлік з прокладання підземного трубопроводу, який доставляв газ до перону льотного поля. Йдеться про кінець 70-х рр.. База нам дісталася в напівмертвому стані, з цілком практичної причини – споживання газу не перевищувало 1 тисячу тонн, тому 90% потужностей бази перетворилися просто на металобрухт, крім того, використовувалися енергоємні насоси, застарілі системи обліку. та безпеки", - сказав В'ячеслав Чухно.
Також він зазначив, що за працюючого Одеського НПЗ термінал не мав особливих перспектив на перевалку світлих нафтопродуктів – клієнтів на зберігання не було.
"Нам залишався один варіант: використовувати наші потужності в кооперації з великими фермерами та невеликими мережами АЗС. У міру завантаження терміналу за обсягами, відновлювався сам комплекс, проходила заміна обладнання, технологічна обв'язка була повністю оновлена, було прибрано практично всі можливі доступи до несанкціонованого відбору палива ", - додав Чухно.
Співвласник проекту наголосив, що обсяги перевалки були все одно невеликі і доводилося заощаджувати. Таким чином, роботи з обслуговування та капітальні технічні зміни робили самотужки. Великий плюс також полягав у тому, що дефіциту кваліфікованих спеціалістів на підприємстві ніколи не було.
Чухно зазначає, що відхід Одеського НПЗ з ринку у свою чергу оголив паливний ринок півдня України і відразу виникли компенсаційні поставки залізничними цистернами.
"Розуміючи плюси та мінуси наших конкурентів, ми швидко зорієнтувалися і дали хороший лояльний пакет найбільшим операторам ринку. Звичайно, нам довелося збільшувати потужності переробки та контролю нафтопродуктів. Ми згадали про ті резервуари, які не експлуатували десятки років. Було зроблено капітальні ремонти, пройдено реєстрації та пуски. Ми подбали, щоб відпустка та прийом продукту проводилася цілодобово. Довелося перебудовувати естакаду для зливу залізничних цистерн, збільшивши швидкість обробки вдвічі".
Клієнтами на той час стали флагмани роздрібного ринку нафтопродуктів – компанії ОККО та WOG.
"Фактично, ми перевалювали весь продукт, який йшов на їхні брендові заправки на півдні України. Ми гарантували роздільне зберігання продуктів кожного клієнта. Крім того, було надано всі необхідні умови для представників цих компаній: робочі місця на терміналі для співробітників, технологічні зупинки для внесення присадок із зберіганням повної та порожньої тари, розміщення міні-лабораторій клієнтів", - розповів співвласник проекту.
Також В'ячеслав Чухно поділився розробками та тонкощами успішної роботи терміналу. За його словами, насамперед були розставлені пріоритети та відповідні акценти у роботі - люди, персонал, безпека. При цьому він зазначив, що навіть маленька помилка або недогляд може призвести до великої біди та багатомільйонних втрат.
"Навчання, умови праці, кваліфікаційний відбір, харчування з урахуванням шкідливості виробництва – запорука стабільної та точної роботи наших співробітників. Якщо говорити про нововведення, яких я не бачив на жодному схожому підприємстві, можна виділити боротьбу з травою, що вічно росте. Адже не можна забувати, що зелена трава з часом обов'язково висихає, а площі у нас немаленькі: база розташована на території 8 гектарів! Ми вирішили поекспериментувати та завели живність у вигляді овець, створили їм усі необхідні умови, але щоб вони при цьому жодним чином не могли втручатися у виробничий процес "Я вам скажу, що результат був просто приголомшливий: питання з косовиці та збирання трави у нас відпало практично повністю", - підсумував Чухно.