Стало відомо скільки експорту відбувається через порти Великої Одеси та Дунаю
За весь період роботи "зернового коридору" вже пройшло близько тисячі суден
Приблизно половину української агропродукції експортують через глибоководні порти Одеського регіону. У 2022 році обсяг транспортування вантажів імпорту та експорту через морські шляхи становив 26%, тоді як у портах на Дунаї ця цифра склала 12%.
Про це під час конференції Grain Ukraine повідомив заступник міністра інфраструктури України Юрій Васьков.
Але хочу нагадати, що минулий рік не є повністю показовим, оскільки майже 2 місяці порти працювали у традиційному форматі. Потім логістика переорієнтувалась на вимушені альтернативні шляхи. Якщо говорити про сьогодні, то Дунайський регіон — це понад 20% товарообігу, і відповідно це більше, ніж 20% участь у функціонуванні економіки України, — підкреслив Юрій Васьков.
На сьогодні під час роботи "зернового коридору" 50% експорту агропродукції йде через морські шляхи, 25% — західні кордони (автоперевезення та залізниця) і ще 25% — через порти Дунаю.
За весь період функціонування "зернового коридору" пройшло 950 суден, які ввозили і вивозили товари. Проте наразі виникають проблеми з ефективним функціонуванням морських шляхів. За підсумками травня 2023 року очікується зменшення обсягу експорту зерна до менше ніж 1,3 млн тонн. Найвищі показники були зафіксовані в жовтні цього року, коли експорт досяг 4,3 млн тонн. З початку листопада і до наступного моменту, РФ перешкоджає нормальному функціонуванню Зернової угоди.
Водночас цьогоріч від Дунайських портів очікують близько 20 млн тонн вантажообігу. До початку повномасштабної війни участь цих портів в економіці України складала лише 1,5%.
Нагадаємо, "Коментарі" писали, що у 2023 році Україна планує почати днопоглиблення гирла Дунаю Бистре з метою збільшення осадки до 7,2 метра. Розблокування гирла Дунаю Бистре стало можливе після звільнення острова Зміїний.