Приватизацію Усть-Дунайського порту можуть скасувати через помилки ФДМУ при підготовці його до продажу
ФДМУ неправильно склав документи на приватизацію Усть-Дунайского порту
На початку 2023 року, вперше в історії країни було продано морський порт. Втім, як виявилось частина Усть-Дунайського порту в приватних руках й власники добиваються анулювання чинності торгів через суд.
Про це повідомляє видання ElitExpert.
Що відомо про торги
Під час торгів за Усть-Дунайський порт, розташований у Кілії на річці Дунай, було вісім учасників. Початкова ціна порту була 60 млн гривень, але під час торгів ця сума зросла майже втричі. Переможцем стала компанія "Еліксір Україна" з Вінниці, яка придбала порт за 201 млн грн. Разом з ПДВ та комісією 3% Prozorro загальна сума, яку покупець виплатив, становила майже 250 млн грн. Новий власник зобов'язався виплатити заборгованості заробітної плати, зберегти робочі місця і в майбутньому модернізувати порт, розширити його функціонал та побудувати зерновий елеватор.Чому покупка стала вигідною під час війни
Перед вторгненням Росії та морською блокадою, Усть-Дунайський порт разом з іншими дунайськими портами, такими як Рені та Ізмаїл, не привертав особливої уваги інвесторів. Вартість 60 млн грн здавалася завищеною для потенційних покупців.Однак, після початку блокади Чорного моря, ці маленькі порти на Дунаї стали безпечним водним шляхом для українського експорту, оскільки їх розташування неподалік кордону з Румунією, членом НАТО, гарантувало їх захищеність. Внаслідок цього, у 2022 році Усть-Дунайський порт та портові оператори, що діють на його території, збільшили вантажообіг у 12 разів, досягнувши рекордного показника 785 тис. тонн. Це викликало підвищений інтерес в інвесторів.
ФДМУ виставили на продаж чуже майно
94/100 частки комплексу будівель та споруд державної власності перебуває на балансі ДП "МТП Усть-Дунайськ", а 6/100 частки комплексу будівель та споруд перебувають у власності ТОВ "МВДК" та в оренді ТОВ "ЗТК", — йдеться в повідомленні.
Компанія "Зерновий термінал Кілія" (ТОВ "ЗТК"), яка є другим співвласником порту, ініціювала судові справи, оспорюючи легальність продажу об'єкта, який знаходиться під їхнім контролем. Також виник конфлікт між ФДМУ та Адміністрацією морських портів України, оскільки ФДМУ виставив на продаж автомобільну дорогу, що веде до порту. Відповідно до закону вона не підлягала приватизації.
Ситуація стала непростою для ФДМУ, оскільки скасування угоди та повернення сплаченої суми в умовах воєнного конфлікту може негативно вплинути на їх репутацію. Втім хто стане “винним” у даній ситуації покаже час.
Нагадаємо, що 10 липня відбулось засідання аукціонної комісії щодо продажу єдиного майнового комплексу ДП “Білгород-Дністровський морський торговельний порт”. Дату аукціону призначать найближчим часом.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть