Україна планує експортувати близько 40-50 млн тонн зернових та олійних через порти Дунаю
Наразі через Дунайські порти Україна щомісяця відвантажує 2 млн тонн агропродукції
Україна веде перемовини з Єврокомісією та Румунією щодо покращення роботи портів Дунайського регіону. Основною темою переговорів є збільшення пропускної здатності портів. Про це заявив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачов.
“Я дуже переживаю, що порт Констанца буде не здатним переварити такий великий обсяг зерна з України. Його максимальна проєктна потужність складає 30 млн тонн на рік, але це за умов, якщо 365 діб на рік буде гарна погода. Їхній рекорд встановлений минулого року — 25 млн тонн зернових і олійних. Але це вже несуттєво для України, яка збирається експортувати близько 40-50 млн тонн зернових та олійних”, — коментує Горбачов.
Так, на зустрічі з Єврокомісією, міністр транспорту Румунії підтвердив про зведення додаткової якірної стоянки на території порту Констанца, на якій зможуть завантажувати 3 судна класу Handysize та 2 “панамакси”. Стоянка має запрацювати вже з середини серпня. При цьому організація якірної стоянки фактично безплатна та не потребує жодних інвестицій, окрім дозвільних документів.
“У планах також – якірні стоянки в румунських територіальних водах при виході з Сулина. Таким чином ми б зменшили шлях з наших портів до навантаження на судно і це б ще пришвидшило оборотність барж та терміналів. Ми змогли б використовувати не лише українські термінали, а й термінали Румунії (Галац) чи Молдови (Джурджулешти). У кращому випадку на побудову цих якірних стоянок піде місяці три”, — пояснив голова УЗА.
Раніше “Коментарі” повідомляли, що росіяни завдають ударів по портовій інфраструктурі Одеського регіону. Під час обстрілів півдня постраждали 26 портових споруд, а також іноземні судна. Про це розповів в ефірі телеканалу речник Української добровольчої армії “Південь” Сергій Братчук. Головна мета ворога - це знову завадити роботі зернової ініціативи, але вже без участь самої Росії.