Порт “Південний” фактично зупинено: причини та наслідки
Наразі в порту знаходиться понад півтора мільйона тонн агропродуктів
Країна-агресор продовжує блокувати вхідний флот до найбільш глибоководного порту “Південний”. 19 травня, було здійснено інспекцію трьох суден, що направлялися до портів “Одеса” та “Чорноморськ”, проте Росія відмовила у реєстрації цих суден для порту “Південний” без пояснення причин.
Про це повідомляє Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.
На наступний день, 20 травня, російська делегація в Спільному контрольному центрі згодилась на проведення семи інспекцій вхідного флоту для портів ”Одеса” та “Чорноморськ”, але фактично провела лише дві. Росія виключила всі судна, заплановані для порту “Південний”, як з реєстраційного списку, так і з плану інспекцій.
На 21 травня, було заплановано проведення лише чотирьох інспекцій, проте жодне з них не стосується суден, що направляються до порту “Південний”. Ця деструктивна політика РФ триває вже майже місяць, починаючи з 29 квітня 2023 року.
Порт "Південний" через брак флоту зупинено. Фактично Росія не допускає його до участі в "Зерновій ініціативі", що є черговим грубим порушенням підписаної угоди. Таким чином Росія знайшла новий шлях, як зменшити ефективність "Зернової угоди" і відповідно зменшити експорт на потреби світу. Адже порт "Південний" є найбільшим портом за пропускною здатністю і його виключення суттєво вплине на зменшення експортних обсягів, — йдеться в повідомленні.
Внаслідок блокади в порту "Південний" знаходиться понад 1,5 мільйона тонн агропродукції для 10 країн світу, в тому числі Африки та Азії, має бути завантажено на 26 суден, які продовжують очікувати в Босфорі.
“Коментарі” писали, що протягом минулого тижня, 8 суден, у рамках "зернової угоди", відійшли з українських портів. Загалом, ці судна перевезли майже триста тисяч тонн зерна та інших харчових продуктів.