Росія ігноруватиме інспекції суден, що прямують до порту Південний: у чому причина
Наразі 62 судна стоять у черзі на інспекцію
Російська сторона СКЦ перевірятиме судна, які прямують до портів Одеси та Чорноморська, але "ігноруватиме" порт Південний. Зупинення з 7 травня інспекцій на проходження в українські порти суден у межах Зернової угоди сталося через позицію російської делегації у Спільному координаційному центрі.
Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.
Станом на ранок 19 травня стало відомо, що росія погодилася відновити інспекції вхідного флоту до портів "Одеса" та "Чорноморськ", але відмовилася інспектувати судна, що прямують на порт "Південний, — заявив заступник міністра інфраструктури України Юрій Васьков
Наразі 62 судна стоять у черзі на інспекцію, деякі з них — вже кілька місяців. Заступник міністра додав, що після того, як 17 травня судно DSM Capella під прапором Барбадосу з 30 тис. тонн кукурудзи вирушило з порту "Чорноморськ" до Туреччини, жодного іншого судна учасника ініціативи в українських портах поки що немає.
Юрій Васьков зазначив, що мета росії — обмежити роботу Зернової угоди. Такі дії призводять до значного здорожчання логістики та підвищення цін на її складові: страхування, фрахт тощо.
За нормального функціонування Чорноморської зернової ініціативи Україна готова експортувати з трьох портів 6 млн тонн аграрної продукції на місяць. Проте з листопада росія знаходить нові приводи, щоб обмежити експорт і призупинити угоду. Внаслідок цього від початку травня до 17 травня було експортовано менш як 1 млн тонн, а у квітні – 2,7 млн тонн, — нагадав заступник міністра.
Нагадаємо, "Коментарі" писали, що “Зернова угода”, яка має велике значення для світової продовольчої безпеки, була розблокована, і її дія буде продовжена до 18 липня. Це стало можливим завдяки зусиллям партнерів України по угоді — Туреччини та ООН.