Судновласники заходитимуть в українські порти, навіть якщо “Зернова ініціатива” буде припинена - експерт

Останні 2-3 місяці ступінь саботування російськими інспекторами "зернового коридору" постійно зростає

Експерти вважають, що судновласники готові заходити в українські порти попри ризики та навіть без угоди про роботу Спільного координаційного центру. Про це зазначив директор BPG Shipping Геннадій Іванов.

“Думаю, отриманий судновласниками “імунітет” за минулий рік дає підстави для впевненого оптимізму, що навіть після відмови від JCC список суден-кандидатів суттєво не зменшиться. А у разі нормальної роботи – тільки збільшиться. Але це за умови, що, як мінімум, страхові компанії будуть готові продовжити страхування військових ризиків (можливо, доповнивши також покриття маршруту Стамбул-Одеса-Стамбул)”, - зазначив експерт 

Іванов також додав, що сьогодні заходять навіть ті судновласники, у кого в українських портах заблоковані судна з початку нападу рф на Україну.

“Ми стикалися з ситуаціями, коли судновласники “по-старому” не готові заходити до Ізраїлю (де за фактом ризики близькі до нуля, включаючи анахронізм із заходами до арабських країн), але при цьому готові йти в Україну, навіть іноді “заплющивши очі” на counter-party risk management”, — додав експерт.

За словами Іванова, може бути створення системи військових конвоїв супроводу в Чорному морі за прикладом досвіду проходження піратської зони в 2009-2012 рр. в Аденській протоці, коли формувалися конвої цивільних суден із супроводом військових кораблів.

Адже наразі збитки через затримки інспекції дорівнюють 250-650 доларів США за тонну (залежно від партії вантажу, розміру судна). Тому незначне збільшення страхової премії буде незрівнянним з тими сумами, які сьогодні буквально “викидаються на вітер”, зазначив Іванов. Він також додав, що є ще один позитивний чинник -  низький фрахтовий ринок, що може стимулювати судновласників на ризик.

Раніше “Коментарі” повідомляли, що протягом 47-го тижня роботи “Зернової угоди”, з 19 по 25 червня 2023 року, лише 6 суден були відвантажені з портів Великої Одеси, що на три менше, ніж результат попереднього тижня. Хоча ці кораблі вже завантажені, проте вони ще не пройшли необхідну інспекцію для продовження руху далі до клієнтів та очікують її.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися