На Одещині поступово зменшується середнє завантаження барж: причина

Мілководдя – дунайська проблема, яка обговорюється вже не одне десятиріччя

В Українському дунайському пароплавстві повідомили, що наразі на Дунаї - традиційний період мілководдя. Спеціалісти підкреслюють, що падіння рівня води не критичне, тому питання про закриття навігації поки що не розглядається. Але все може бути. Минулого року навігацію закривали двічі. Про це зазначив генеральний директор УДП Дмитро Москаленко. 

Минулого тижня на Конференції директорів дунайських пароплавств у Братиславі підняли цю тему. Захід відбувся після чотирирічної перерви, спричиненої пандемією коронакризи – востаннє проходив у 2019 році в Румунії. Були представлені компанії з Австрії, Словаччини, Угорщини, Сербії, Болгарії, Румунії та України.

Найбільш проблемні ділянки з точки зору глибин знаходяться на болгарській ділянці Дунаю. В періоди мілководдя болгарські перекати не лише змушують судновласників зменшувати осадку. УДП в цей час не ризикує використовувати деякі типи суден – наприклад, потужні буксири “тритисячники”, або “самоходки”. Дмитро Москаленко зазначив, що тоді доводиться працювати менш потужними, але більш прохідними буксирами “двотисячниками”. Схожі проблеми у більшості інших дунайських компаній. Всі зазнають збитків.

“На думку іноземних колег, намагання вирішувати проблему на місцевому рівні ні до чого не призводять. Бракує загальної процедури, яка б забезпечила необхідні фінанси для утримання водних шляхів. На спільне переконання судновласників, судноплавні компанії не повинні грати роль прохача. Дунай - це стратегічний логістичний напрям, на якому тримається економіка багатьох європейських країн. Ба більше, сьогодні це зерновий шлях, що забезпечує продовольчу безпеку. Тому проблема має вирішуватися на міждержавному рівні”, - написав генеральний директор. 

Раніше “Коментарі” писали, що до проєкту модернізації флоту УДП долучилися провідні міжнародні консалтингові компанії Royal HaskoningDHV та Baker McKenzie. У Відні відбулась дводенна робоча зустріч, організована IFC (Міжнародна фінансова корпорація, член Групи Світового банку). У фокусі обговорення – технічні та фінансові аспекти модернізації флоту Дунайського пароплавства. Про це повідомив генеральний директор УДП Дмитро Москаленко.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися